ייצור סורגים לפי תקן 1635

בשעה טובה קיבלתם החלטה להזמין סורגים. לאחר שקיבלתם החלטה לגבי איזה סוג סורגים אתם רוצים – סורגים ישרים או סורגי בטן, ולאחר שבחרתם את הצבע (שימו לב, בחירת צבע הסורג לא יכולה להיות בכל צבע על מנת לא לפגוע בחזות הבניין, לכן אם אתם רוצים נניח סורג בצבע צהוב, יש לבדוק זאת עם תקנון הבניין / ועד הבית).

אצלנו בטופ סורג, הסורגים שלנו עוברים את כל שלבי הייצור שכל סורג חייב לעבור לפי תקן 1635 של מכון התקנים

 למי שאינו בקיא, תו התקן 1635 כולל בין היתר:

  • מרווח של 9-11 ס"מ בין סורג לסורג.
  • איסור על פתחים בסורג בקוטר קטן מ- 3 ס"מ.
  • מסגרת סורגים בעובי של לפחות 2.5 ס"מ.
  • עומס מינימאלי של 65 ק"ג.
  • ועוד…

למי שמתעניין, נכיר את תהליך ייצור הסורגים באופן כללי:

שלב א' – הכנת הסורג על פי המידות שנלקחו לייצור הכולל : חיתוכים, ריתוכים, עיבודים וליטושים

שלב ב' – בדיקת חוזק – עקב כך שחלק מדרישות התקן היא שהסורג יוכל לעמוד בעומס ולא יישבר – יש לבדוק אם הינו תקין מבחינת חוזק

שלב ג' –  גלוון אבץ נגד חלודה – סורגים עוברים תהליך גלוון בו מצפים את הברזל בשכבת אבץ אשר מגנה על הברזל מכל תהליך של קורוזיה ובכך מאטה משמעותית את התחמצנות הסורג ושומרת לאורך שנים רבות מפני היווצרות החלודה בסורג פוגעת בסורגים הן ביופי והן בבטיחות (שכן סורג מחליד יתר על המידה עשוי גם להתפורר.

שלב ד' – צביעת הסורגים  – לאחר תהליך הגלוון צובעים את הסורגים וכמובן שרצוי צבע איכותי שעמיד בתנאי חוץ ומהווה שכבת הגנה נוספת כנגד החלודה. אנו צובעים את הסורגים בצבע המרייט או בצבע בתנור (מינימום להזמנה) לפי בחירת הלקוח.

שלב ה' – זהו. הסורג מוכן וניתן להתקינו. גם להתקנה עצמה יש תקן וחשוב שהיא תתבצע כמו שצריך. כמו כן כאשר הסורג גם מיועד לשמש גם כסורג נגד פריצות ולא רק נגד נפילות, מאוד מומלץ שההתקנה תתבצע כך שלא יהיה ניתן לפרק את הסורג בפירוק רגיל, ולכן כאשר מדובר על התקנה מפני פריצות, אנו משתמשים בנגאליים גרמניים ולא בברגי ג'מבו.